Az elektronikus ügyintézés szabályairól szóló kormányrendelet (451/2016 (XII.19.)) értelmében a vállalkozásoknak 2017.08.30-ig regisztrálniuk kell a cégkapura, de az ezen keresztül történő elektronikus kommunikáció csak 2018.01.01-től lesz kötelező.
Annyit hallottunk róla, de tulajdonképpen mi is ez a cégkapu?
A cégkapu az ügyfélkapu „testvéreként” az elektronikus kommunikációt hivatott elősegíteni a hatóságok és a vállalkozások között. Célja, hogy a papír alapú levelezéseket kiszorítva, biztonságos csatornán keresztül biztosítsa a küldemények kézbesítését és fogadását.
Mely cégeknek kell regisztrálni?
Minden vállalkozásnak, kivéve:
-
-
- egyéni vállalkozás
- egyesület
- alapítvány
-
Felmerül a kérdés, hogy kinek a feladata a regisztráció?
A regisztrációt a gazdálkodó szervezet törvényes képviselője kezdeményezheti. Ez nem egy könyvelői feladat, hiszen könyvelőként nem vagyunk jogosultak a cég nevében eljárni, ettől függetlenül ügyfeleink számára segítséget nyújtunk a regisztrációs folyamatban.
Irodánk által elkészített regisztrációs leírást itt tölthetik le.